Pagina's

26 november 2013

De Koninginnedag is gebruikt als vrije Reisdag

Hyves Vrijheid van Mening 2 mei 2008, 14:00
 
De Koninginnedag is gebruikt als vrije reisdag


De Koninginnedag is gebruikt als vrije reisdag door 's morgens alvast heerlijk te lezen met de trein vanaf Amsterdam Zuid-WTC naar 's 's-Hertogenbosch. Aldaar de trein naar Nijmegen om niet lang op de bus naar Limburg te hoeven wachten.

's Avonds nam ik de door chauffeursactie aangekondigde vrije rit naar Venlo en kon eerstmaals de omgeving van deze fraaie provincie goed bekijken. De stad zelf ben ik niet ingegaan. Helaas 'n 20 minuten wachten op de trein naar Eindhoven alwaar een verrassing volgde het station met honderden gonzende jonge feestgangers te zien op weg naar huis.

Allen stapten inderdaad uit in 's 's-Hertogenbosch en velen
namen de door mij eerder op de dag gegrepen rit naar Nijmegen. Het was een oorverdovend gebabbel van nette jongelui (meestal als er meisjes bij zijn) die mij opmerkten als een ouwe tegen wie je U moest zeggen. Nieuwsgierig vroegen ze mij uit over leven, werk en vriendin.

Van hier naar Amsterdam kon ik wederom mijn leeswerk oppakken.

Op Amsterdam-Amstel nam ik de sneltram uniekerwijs zonder afstempeling.

Duur heenreis 2½ uren.

Duur terugreis 4½ uren.

Totaal OV 7 uren.

Kosten: 0.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten